Alla inlägg den 15 december 2008

Av lusa - 15 december 2008 19:53

Formen i dag er faktisk ganske uggen. Jeg er slapp og tung i hele kroppen, og jeg tror ikke det har noe med at jeg har spist sjokolade igjen i dag. Jeg er så trøtt og sliten, men ikke sånn trøtt at jeg vil sove, for sånn sett er jeg uthvilt. Ekkelt. Føler at jeg ikke orker noe....


Så tenkte jeg at jeg skulle ta opp igjen noe lesing, for jeg leste så mye før, men det har minsket sånn siden videregående. Enda ikke ferdig med Da Vinci Code, men det er så tungt å starte, for jeg setter meg slik i boka, og konsentrerer meg, for den er på engelsk og greier.
Så mamma foreslo ei bok som heter Flodbølgen skrevet av Nora Roberts.

Da jeg var i Tallinn i august leste jeg ei Nora Roberts bok på to kvelder + litt på natta den ene kvelden, og den var ganske bra. Har fortsatt litt tvil på disse Nora Roberts bøkene. Det er jo slike mamma leser....

Jeg skal først lese tre kapitler, så vi får se.


I morgen er det engelsktentamen !! Har nettopp funnet ordbok, og gamle grammatikkbøker fra ungdomsskolen, selv om jeg tviler på at jeg trenger dem. Engelsktentamen er så ENKELT !! Jeg har ikke lest forberedelsesheftet, enda, men jeg orker ikke det. Jeg vet hvordan  dette fungerer, for det er det samme opplegget som ungdomsskolen.

Del 1: Teste forståelse

Del 2: teste grammatikk og stavelse og igjen, forståelse.

Del 3: som er stil.. Ja, den tester egentlig bare hvordan vi ordlegger oss på Engelsk, forklarer, og hvordan man bruker Engelsk språket.
Ganske enkelt egentlig. Men jaja.. Kommer sikkert til å bli krevende fordi !!


Tenkte svært på Tallinn nå, legger ved bilde av med i Tallinn. 

Ovido - Quiz & Flashcards