Alla inlägg den 4 augusti 2008

Av lusa - 4 augusti 2008 19:38

Bildet er litt gruglete, men man ser da at boken er rosa og man vet jo at det står "The secret dreamworld of a shopaholic", og mer er det egentlig ikke å se.

Mens vi var i Tallinn, fikk min søster overtalt meg til å kjøpe ei bok. Ikke det at jeg var imot det, ikke i det hele tatt. The secret dreamworld of a shopaholic, som jeg har på engelsk, ettersom jeg ikke ville ha finsk, estisk eller svensk å lese i. Rett som det er så må jeg le av boka. Den er så bra skildret, morsomt skrevet, og hovedpersonen er jo kjempemorsom og vittig!!

Av og til kjenner jeg meg igjen. Ikke på den måten at jeg må handle og handle og handle, men tankegangen hennes er veldig logisk når man leser den. Etter litt tenking (etter jeg har lagt fra meg boka), er det selvfølgelig ulogisk, men når jeg holder boka og sitter i sofaen, er alt logisk igjen, og jeg bare sitter og smiler og er helt enig.

Har ikke kommet så langt på den enda, side 100, men det tar litt lengre tid når det er engelsk. Det må jeg innrømme.

Av lusa - 4 augusti 2008 19:03

Den 31.Juli kom vi hjem fra Tallinn. En by som jeg ble positivt overrasket over. Byen passet meg perfekt! Det var en fin by, billig, kjempe koselig var det! Og ikke bare det, alle kjøpesentrene hadde nesten BARE merkeklær, merkesko, butikker som Zara og The make up store (som ikke finnes her omkring) og prisene var latterlige!

Jeg kjøpte meg noen sko den første dagen vi var der , ettersom jeg hadde gnagsår. Skoene var svært dårlige (de nye), og varte kun en dag for meg.

Jeg kjøpte også ei bukse, grå, og kostet litt under 200 norske kroner.

På vegen til byen, Gamle Byen, var det en butikk som het "rem". Vi gikk inn for å se, og jeg fant meg noen nydelige sko. Men formen var litt rar frampå tuppen. Likevel gikk jeg inn hver dag for å se på dem. Etter et par besøk la jeg merke til ei hvit pengebok, hvit med blomster på. Dior-pengebok! Selvfølgelig måtte jeg kjøpe den! Dior! Jeg har til og med kalt mitt eget marsvin, Dior. Det sa seg selv at jeg måtte ha den! 300 norske kroner. Billig! (Mamma mente ikke det, egentlig, men den var fin, og det var hun også enig i!)

Men det beste kjøpet gjorde jeg likevel på et senter kalt Viru, tror jeg. Inne på en butikk kalt noe som begynte på ABC, var det kjempe fine sko, så jeg og mamma og bror gikk inn for å se. Jeg fant noen fine Friis Company vesker. Men i hyllen over så jeg en utrolig FLOTT veske! Jeg tok den ned, og hva stod det på den? Valentino!

Jeg måtte selvfølgelig ha den også, som var nedsatt fra 2000 estiske, som er ca 1000 Norske kroner (som sagt, prisene er latterlige!!). (bildet lagt ved nederst)

Den største overraskelsen skjedde likevel på søndag. Mamma og vi hadde gått helt til Viru senteret som er kanskje noen få kilometer(kanskje bare en) fra hotellet. Mamma satt heletiden med mobilen. Da hun fikk melding igjen (og vi bare hadde vært på to butikker), ble hun sulten og foreslo mat på Molly Malone's (jeg er ikke sikker på stavemåten heller),  oppe på rådhusplassen. Det var et stykke dit, men vi gikk dit, vi var jo litt sultne. Da vi hadde kommet opp dit fikk hun melding igjen, og sa at søstera mi ville ha noe nede på apoteket. Mamma hadde kjøpt noe bind-lignende (med lukt, faktisk) på en butikk, så jeg lurte på om det var det hun skulle ha. Jeg ble så sur, for vi måtte gå hele veien ned til apoteket igjen, når vi kunne kjøpe det en annen dag, eller søstera mi kunne kjøpe det i Norge! Men nei, vi måtte på apoteket. Utafor apoteket var det et McDonalds (jeg la ikke merke til det først). Mamma stoppet mellom de butikkene, og bare smilte. Jeg og bror var kjempesure over at hun hadde dratt oss rundt, og bare smilte for seg selv. Så snudde jeg meg (vet ikke hvorfor), og der satt min andre søster, Linn med samboeren på McDonalds. Først tenkte jeg ikke noenting, men så kom jeg på at vi er i Tallinn, og.... det er de også??

Da hadde de planlagt i ei uke å reise til Tallinn for å overraske meg og bror. Alle visste det. Og nå i ettertid kommer jeg på så mange ting som hintet om at de skulle dit, ting som ble gjort og sagt, men jeg skjønte ingenting.

Det ble veldig koselig at nesten alle var der på ferie sammen.

Men etter en veldig flau hendelse skjedde i Tallinn, har jeg bestemt meg for å aldri, aldri, ta buss med Linn og samboeren igjen, hvor det er hodetelefoner med musikk i. Aldri mer.

Ovido - Quiz & Flashcards